Strona Olsztynka

Ferie z kodowaniem w Szkole Podstawowej nr 2 im. rotmistrza Witolda Pileckiego w Olsztynku
Dodano: 30-01-2018 | Promocja Gminy | wyświetleń: 1028
grafika
Galerie:

W pierwszym tygodniu ferii zimowych uczniowie klas III c, III d, III e, III f i I a wraz ze swoimi wychowawczyniami paniami  G. Figielską, M. Kowalską, H. Kostrzewą, B. Merchel, D. Sochacką rozpoczęły realizację projektu pt. „Zaprogramuj przyszłość”.

Projekt ten to kompleksowy program edukacji cyfrowej, w ramach którego Fundacja Orange i Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania uczą nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i dzieci, programowania i wykorzystania umiejętności cyfrowych w praktyce. Projekt realizowany jest ze środków Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa w ramach działania 3.2 „Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej”. Głównym jego celem jest podniesienie kompetencji cyfrowych nauczycieli, w szczególności wyposażenie ich w kompetencje programistyczne oraz wiedzę i umiejętności dotyczące metodyki nauczania programowania uczniów klas 1-3.

Na prowadzonych przez nas w czasie ferii zajęciach stało się dla dzieci jasne, że programowanie to przede wszystkim  dobra zabawa. Dzieci poznały (niezliczone) możliwości wykorzystania maty edukacyjnej oraz główne funkcjonalności takich aplikacji jak Scratch Junior, Kodable, Bit by Bit czy Lightbot. Uczyły się również, jak wykorzystywać roboty Dash i Dota oraz klocki lego We Do w edukacji przez zabawę. Bardzo szybko okazało się, że nasze maluchy to „łebskie dzieciaki”, a zaprogramowanie robotów to dla nich żadna trudność nawet… taniec do kodu!

Projekt cieszy się ogromnym zainteresowaniem, bierze w nim udział ponad 60 dzieci. Ale ferie to dopiero początek jego realizacji, ponieważ w II semestrze również zaplanowano zajęcia z podstaw programowania z wykorzystaniem otrzymanych przez szkołę pomocy.

Mając tak świetne przygotowanie i wyposażenie szkoły już wiemy, że projekt ten będziemy kontynuować w przyszłym roku szkolnym, w klasach I – III . Chcielibyśmy także ten projekt wdrożyć w klasach czwartych, aby rozwijać nabyte przez dzieci w klasie trzeciej umiejętności.

                                                    Opracowała  Bożena Merchel

PDF
DRUKUJ
POWRÓT
ZGŁOŚ
NIEŚCISŁOŚĆ
1
2
3
4
5
6