Strona Olsztynka

Dodano: 24-10-2017
Promocja Gminy
Ilość fotografii: 8

Za nami kolejny, niesamowity dzień, w którym dotknęliśmy w bardzo szczególny sposób historii. Odwiedziliśmy Muzeum Żołnierzy Wyklętych i Więźniów PRL, które znajduje się w Warszawie przy ul. Rakowieckiej. Mogliśmy tam oddać cześć pamięci wyjątkowemu dla nas człowiekowi, naszemu Patronowi Witoldowi Pileckiemu. Odwiedziliśmy jego celę, złożyliśmy kwiaty. Następnie przeszliśmy na dziedziniec Muzeum, po drodze mijając plac, gdzie prof. Krzysztof Szwagrzyk prowadził poszukiwania szczątków naszych bohaterów.

Kolejnym historycznym miejscem była ściana, pod którą został zamordowany Nasz Patron. Dotąd nosi ona ślady okrutnych zbrodni – odszczypane cegły od uderzeń kul. Udało się nam także spotkać z Panią Zosia Pilecką - Optułowicz i Dyrektorem Muzeum panem Jackiem Pawłowiczem. W biurze Pani Zosi zaśpiewaliśmy przy akompaniamencie akordeonu "Pieśń o Rotmistrzu Pileckim", a także inne pieśni patriotyczne. W Muzeum zostaliśmy przyjęci bardzo miło. Czuliśmy się wyczekiwanymi gośćmi - za co bardzo dziękujemy.
Kolejnym etapem naszej podróży był Teatr Kamienica. Tam wspólnie z naszą Królową Zosią obejrzeliśmy spektakl "My, dzieci z dworca ZOO". Spektakl nie był na pewno prostą i bajeczną opowieścią ale, my wysoko stawiamy sobie poprzeczkę, dlatego chcieliśmy go obejrzeć. Bo to opowieść nie tylko o uzależnieniu i jego skutkach, ale przede wszystkim o tym, jak cienka jest granica między zabawą, a tragedią. Była to dla nas cenna lekcja życia. Na koniec zjedliśmy obiad w restauracji Pasadena na Żoliborzu i bezpiecznie wróciliśmy do domu.

Dziękujemy naszym nauczycielom Panu Maćkowi i Pani Kasi Hacia za to, że kolejny raz poświęcili nam swój czas i „nasycili” nasz głód wiedzy.