Strona Olsztynka

,,W zdrowym ciele, zdrowy duch’’ w Szkole Podstawowej nr 2 im. rotmistrza Witolda Pileckiego w Olsztynku
Dodano: 29-01-2018 | Justyna Balicka | wyświetleń: 886
grafika

                     W Szkole Podstawowej nr 2 im. rotmistrza  Witolda  Pileckiego w Olsztynku  realizowane było zadanie ,,W zdrowym ciele, zdrowy duch’’. Jego uczestnikami byli uczniowie  klas I-III, a realizatorem działające przy szkole Stowarzyszenie ,,SZKOŁA NA SZEŚĆ’’. Dofinansowanie z Gminy wyniosło 900 zł, całkowity koszt zadania to 12583.12 zł.

Zgodnie z planem zrealizowano wszystkie działania ujęte w harmonogramie.

1.Odbyło się 60 zajęć AIKIDO, FITNESS, AEROBIK  prowadzonych przez instruktorów Stowarzyszenia AIKIDO w Olsztynku –po 6 zajęć w każdej z 10 klas I-III.

2. Każda klasa uczestniczyła w zajęciach nauki pływania  na basenie AQASFERA w Olsztynie.  

3.Odbył się Szkolny Konkurs Plastyczny  promujący aktywny i zdrowy tryb życia. Fundatorem nagród była Rada Rodziców działająca przy szkole.

4.W dniu 8 grudnia 2017 r. odbył się Gminny Miołajkowy Turniej Sprawnościowy. Wzięło w nim udział 18  sześcioosobowych drużyn  ze szkół podstawowych w Olsztynku, Mierkach i Królikowie. Organizatorami byli wszyscy nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej SP nr 2. Nagrody w postaci gier edukacyjnych oraz słodyczy zakupiło Stowarzyszenie ,,SZKOŁA NA SZEŚĆ’’. Firma  TYMBARK ufundowała soki i napoje dla wszystkich uczestników turnieju oraz kibiców. W przerwach między zmaganiami poszczególnych klas wszyscy uczniowie uczestniczyli  w zajęciach z aerobiku, które prowadziła p. Agnieszka Jaruszewicz- instruktor ze Stowarzyszenia AIKIDO w Olsztynku.  Uczniowie mogli zaprezentować  umiejętności , które nabyli w trakcie realizacji zadania.

                Wszystkie założone cele zostały w pełni osiągnięte. Dzięki  udziałowi w zadaniu uczniowie bliżej poznali różne dyscypliny sportowe, wielu z nich wyraziło chęć kontynuacji  ich w formie zajęć pozaszkolnych.  Zajęcia sportowe przyczyniły się do podniesienia poziomu wydolności fizycznej, zapobiegły wadom postawy oraz innym schorzeniom spowodowanym brakiem ruchu. Podczas zabaw uczniowie poznali wiele technik relaksacyjnych,  stosowanie ich spowoduje rozładowanie napięć  i zapobiegnie konfliktom rodzącym się podczas rozgrywek sportowych. Wspólne zabawy stworzyły uczniom szanse na lepsze poznanie się i integrację. Dzięki  tym zajęciom lekcje w-f  zyskały na popularności, uczniowie chętniej w nich uczestniczą i są bardziej aktywni.

Hanna Kostrzewa

PDF
DRUKUJ
POWRÓT
ZGŁOŚ
NIEŚCISŁOŚĆ
1
2
3
4
5
6